Poznati reklamiraju sve!

 

      

  

     Svi smo danas svedoci mnogobrojnih reklama. Toliko smo ‘’bombardovani’’ njima, da do početka sledeće, već zaboravimo šta smo gledali i čuli prethodnoj. Međutim, slobodno mogu reći da ljudi brže pamte i pre se sete onih koje reklamiraju poznate ličnosti. Oni su uglavnom nasi uzori, uzori i mladih i starih, pa samim timi mamo više poverenja u iste. Mada, nije slučaj sa svima.

     Sama ideja, baš kao i činjenica ko će se pojaviti u reklami, su od presudnog značaja. Jedno bez drugog ne ide. Obe komponente su i te kako bitne.  Trenutno su među najpopularnijim sportisti, što kod nas, što u svetu, i to tensieri.  Takođe, se u reklamiranju određenih proizvoda, počev od kafe, preko mineralnih voda i odeće , pojavljuju i glumci,voditelji, pevači.Osvrnuću se na nase tržište Oni koji i ne konzumiraju ‘’Grand’’ kafu sigurno znaju da su  njena zaštitna lica Dragan Nikolić i Milena Dravić, Jelenu Janković vezujemo za ‘’Monine’’kreacije, a odskora je otpočela saradnju i sa ‘’Knjaz Miloš’’ vodom. Novak Đoković se pojavljuje u reklami za vodu ‘’Gala”, dok je Ana Ivanović između ostalog promoterka i ‘’Zire”. Kad je reč o glumcima, tu je Boda Ninković i‘’Nektar’’ sokovi, Seka Sablić sa svojim “Merix-om” , koji uklanja i najtvrdokornije mrlje, Bojana Maljević i ‘’Head & Shoulders’’, Ivan Bosiljčić  reklamira mobi klik pakete , kad kupujemo‘’stars’’ žvake uvek pomislimo na Nikolu Đurička… Materijalna sredstva nisu najvažnija, suština je biti dobro povezan sa uspešnim ljudima, kako bi se prepoznavanje samog brenda povećalo. Takođe,se zna da angažovanje poznatih u reklamama povećava prepoznatljivost proizovda,tako da ne treba bilo koga angažovati po svaku cenu, pogotovo ne one koji su se pre ili se već pojavljuju  u nekoj od reklama. . O tome se treba dobro razmisliti i na kraju doneti dobra odluka. Zasvaku kompaniju je najbolji potez da uspe da ostvari trajnu saradnju, kako bimi, potrošaci ili konzumenti, , tu ličnost koju vezujemo za određenu reklamu identifikovali sa prozivodom. Ako kupac zna recimo ceo slogan ili tekst određene reklame, jer je lako pamtljiva, zna ličnost koja se u njoj javlja, a na kraju ne može da se seti koji je proizvod u pitanju, radi li se o potrošačkim kreditima koje po povoljnim uslovima nudi ova ili ona banka,e to je ogormna greška, i sav dotadašnji trud pada u vodu. Slogani poput ‘’Uđes, izađes igotovo’’, već na prvo slušanje lako uđe u uši, ali koliko je nas koji se odmah mogu setiti o kojoj reklami se radi? Jeste banka, ali u moru istih, teško da selako može setiti.  Bit svega jeste da nasproizvođaci ubede, nateraju da kupimo bas njihov proizvod, da ne pijemo npr.vodu ‘’Iva’’, nego da istog trenutka pređemo na njihovu, jer ona dolazi pravo sa planinskih izvora i jedina je prirodna. Nije to nimalo lak i naivan posao,ali sam sigurna da dobri glumci, interpretatori, pevači, voditelji i uopšte poznate ličnosti mogu odlično da odrade ovaj posao, naravno da predpostavimo da porednjih postoji dobra ideja i poruka,organizacija,tim ljudi, dobra reklama inaravno pravi prostor i vreme za istu. Velika je razlika ako želimo da se reklama  prikazuje na ‘’Pinku’’ u udarnim terminima, ili recimo u prepodnevnim časovima na nekoj lokalnoj tv-e stanici.

  Na kraju, nameće se pitanje da lisu zaista poznate ličnosti strahovito uspešne jer reklamiraju određene brendove? Svako misli drugačije, i ima puno  pravo na to. Jedna Ana Ivanović koja se prethodno dokazala i pokazala u tenisu, ne može mnogo da promeni mišljenje ljudi koji je vole ili ne, ona je svoje ime izgradila svojim radom i trudom, a ne ureklami koja traje manje od 2  minuta.

 


REALITY SHOW

                                          

 Srbija je prvi put počela sa emitovanjem reality show  programa septembra 2006, pod nazivom Veliki Brat , u produkciji firme „Emotion” po licenci „Endemol-a„. Program se prikazivao u Srbiji, Makedoniji, CG, BiH. Na našoj televiziji se po prvi put moglo videti nešto što do tad nikad nije-kako ljudi funkcionišu i žive u zatvorenom prostoru sa ljudima koje ne poznaju, bez ikakvog kontakta sa spoljnim svetom, telefona...i sve uz prisustvo kamera po celoj kući, koje su ih snimale 24/7., 105 dana bez prestanka. Uključenje ide uživo, i to nekoliko puta u toku dana, i uveče, u jednom satu se prikazuje pregled prethodnog dana. Tada,nepoznati učesnici, su se isticali u svemu, (ne)obavljanju zadataka, spavanju,kršenju pravila, svađama...Mogli smo gledati ljude u svakodnevnim aktivnostima, u specifičnim uslovima. Skoro 3 meseca smo mogli  pratiti svaki njihov korak. Prvi pobednik je proglašen glasovima publike, i sa sobom odnosi 100.000 evra. Tada se emitovao na televiziji B92, i u tom  periodu je zabeležena rekordna gledanost. Nakon toga, sledi pauza od godinu dana.

Naredne, 2007 godine, sledi VB VIP sa poznatim ličnostima. U kuću ulaze manje-više poznati ljudi iz našeg javnog života, bilo je tu ljudi raznih profila:pevača, glumaca, voditelja, i drugih umetnika. I on se završava. Nastupa kratka pauza, i s obzirom na veliku gledanost i prolaz ovakvih programa kod ljudi, on i dalje nastavlja sa emitovanjem, dakle, kreće novi Veliki Brat 2, ovog puta sa anonimnim ljudima.  Preko noći postaju poznati, baš kao i oni iz prve sezone. Reality se iznenada i neočekivano prekida, usred pogibije 3 bivša učesnika. Pobednika nema,nagrada se deli na ravne časti, osobama koje su to tog trenutka bile u kući.

Naredne, 2008, ljudi koji rade na ovom projetku se odlučuju da opet naprave relaity sa poznatim ličnostima. Ulazi raznolika masa, svi željni ponovne slave, novca, i svojih „5 minuta”. Neki dolaze iz zabave, nekida spasu svoje karijere, neki da se odmore, a većina njih zarad novca, mada niko o tome ne govori javno. I u ovom izglasaše pobednika. Nakon ovoga, slede još 3 ovakve sezone, svake sledeće godine se prikazuje novi. Opet pauza. Uporedo sa emisijama ovog tipa, 2009 sledi još jedan, ali pod drugačijim nazivom reality„Farma”. Nešto drugačije od velikog Brata. Farma je reality show stvoren od švedske produkcijske kuće Strix. Emituje u više od 40 zemalja.Farma je jedan od njihovih najboljih formata, uključujući Survivor , Bar i druge. Na seosko imanje ulazidvadesetak ljudi koji neko vreme žive zajedno.Učesnici rade kao normalni farmeri, bave se poljoprivredom i stočarstvom. S vremenom napuštaju kuću odlukom drugih stanara ili gledaoca.I Farma 1 je donekle ispunila ovaj zahtev,mada je za provednih mesec dana na imanju, bilo neminovano da se prepiru,rešavaju nesuglasice. U isto vreme pojavljuje se i Survivor, i počinje emitovati na Fox televiziji. O njemu se ne mora  mnogo pričati, jer sama reč sve govori-preživljavanje.I to na pustom ostrvu. I oni su krenuli sa nepoznatim ljudima, da bi u jednom momentu bio napravljen isti, samo sa poznatim medijskim licima. Taman, pomislimo da nema više šta da izmisle, i da su svi reality već prikazani na našim prostorima, na red dolaze i „Parovi”. Poznati parovi žive u luksuznoj vili, jedu , piju, i retko kad nešto zanimljivo rade, i pri tom ulaze u krug potencijalnog dobitnika preko 150.000 evra. Niti manjeg truda i rada,niti veće sume novca namenjene pobedniku. Skoro istog datuma, početkom 2011godine na tv-e ekrane nam stiže i „Dvor” , sa VIP učesnicima izbivše EX-YU. Ono što ovaj reality show razlikuje od „Farme” i „Survivora”  je to što u ovom reality-ju učesnici ne žive u teškim uslovima.Svake nedelje se biraju kralj i kraljica,a oni biraju svoje sluge , dvorske lude...

Toliko različitih emisija, ljudi,ćudi,  naravi, okolnosti,situacija....Sve ove programe veže samo isto ime, a to je reality show. I ako se malo bolje proanalizira, ne razlikuju se mnogo učesnici, svi se uglavnom svađaju,vređaju, plaču, nerviraju,  i teže da pobede kako znaju i umeju. Samo što svaka naredna sezona je sve kritičnija, isvaki put sebi takmičari daju sve više i više za pravo. U ugovoru je jasno rečeno da ne sme da se vređa po bilo kojoj osnovi, i fizički napada bilo koji drugi takmičar. I toga su se sa početka pridržavali, da bih vremenom postajali sve nepirstojniji, vulgarniji, i nasrtljiviji. Nebrojano puta dolazi dovređanja, i maltretiranja samo što na to niko od zadzuženih ne rauguje. Stavili ljudi oznaku 18, da nije namelnjeno za maloletnike, i misle, rešen problem.Vide, narod i dalje gleda, ako ne i više nego do sad, i zarad profita,gledanosti i popularnosti neće ništa da preduzmu. Taj isti narod, za vreme ekonomske krize i sve osetnije nemaštine uporno sms putem glasa za neke od svojih favorita. I onda, kada dođe vreme da neko u svoj džep stavi pozamašnu novčanu sumu, oni kraljnjim ishodom nisu zadovoljni, i bune se.Suma sumarum,jedni ga gledaju, drugi ne, jedni podržavaju, jedni osporavaju. A svako od nas je upućen u iste, i makar jednom je bacio pogled šta oni to tamo rade. To sad nije ni bitno.

 Činjenično stanje, je da sa za veoma mali vremenski period, tačnije nekoliko godina unazad emitovalo toliko reality programa, da se više na prste ne mogu izbrojati. I upravo ovakav format „ubija”i u drugi plan stavlja ostale emisije, filmove, serije, programe...O emisijama edukativnog kakarketra neću više ni da pričam. Izumrle su odavno, mnogo pre početka emitovanja ovog tv-e žanra na našim prostorima. A to je velika šteta. Imamo toliko televizija, koje liče jedna na drugu, i čiji izbor se sve više i više sužava, i svodi na minimum. Sigurno će jednom  morati doći do promene. Naravno, ako mi to budemo želeli i zahtevali.


Čestitamo!

Ukoliko možete da pročitate ovaj članak, uspešno ste se registrovali na Blog.rs i možete početi sa blogovanjem.